З новим BMW CE 04 компанія BMW Motorrad продовжує реалізацію своєї стратегії електричної мобільності для мегаполісів. Новий скутер отримав електричну силову установку, футуристичний дизайн та інноваційні цифрові сервіси.
Історія BMW CE 04 почалася з концепту BMW Motorrad Concept Link, представленого в 2017 році, а також близького до серійного виконання прототипу BMW Motorrad Definition CE 04 2020 року.
Олівер Ципсе, глава BMW AG: «BMW CE 04 – наша нова електрична «зірка для міста». Він поєднує в собі електричну силову установку, емоції та справжнє задоволення від водіння мотоцикла. У ньому використані новітні технології, включаючи наші кращі елементи батареї, якими оснащується BMW iX. Всі майбутні нові моделі BMW Motorrad для міста, як і BMW CE 04, будуть суто електричними».
Оптимальна потужність і великий запас ходу для експлуатації в місті.
Новий BMW CE 04 оснащується електричним двигуном потужністю 42 к.с., який дарує виняткове задоволення від водіння. Розгін з 0 до 50 км/год займає всього 2,6 секунди. Навіть в класі транспортних засобів L3e-A1 з обмеженими характеристиками двигуна водієві доступна віддача в 31 к.с. Максимальна швидкість в обох випадках становить 120 км/год, що оптимально для швидкого пересування не тільки в межах міста, але і на основних дорогах і автомагістралях.
Ємність акумулятора нового BMW CE 04 становить 60,6 А · год або 8,9 кВт · год, що забезпечує запас ходу близько 130 км (або 100 км – у версії зі зниженою потужністю). Це гарантує комфортну повсякденну експлуатацію без шкідливих викидів як в місті, так і під час невеликих поїздок вихідного дня.
Інноваційна силова установка: електромотор з рідинним охолодженням.
Синхронний електродвигун нового BMW CE 04 оснащений постійними магнітами і встановлений в межах рами, між акумулятором і заднім колесом. Аналогічні електромотори використовуються, наприклад, в гібридній моделі BMW 225xe Active Tourer. BMW Motorrad провів великі дорожні тести і розробив особливий тип рекуперації для кожного режиму водіння, що робить процес управління BMW CE 04 максимально зручним.
Система рекуперації працює в повністю адаптивному режимі та рекуперує енергію гальмування завжди, коли це можливо. Технологія дозволяє в деяких ситуаціях імітувати режим гальмування двигуном, знайомий по мотоциклам з ДВС.
Одним з основних викликів для інженерів стала організація оптимального охолодження високовольтної батареї. З одного боку, важливо уникати надмірно низьких температур, оскільки це призводить до величезного збільшення внутрішнього опору елементів і зменшує потужність. З іншого боку, необхідно запобігти перегріву, який негативно позначиться на терміні служби акумулятора. У BMW CE 04 про це піклується спеціальна система охолодження. Вона відводить тепло від батареї через охолоджуючу пластину-теплообмінник з поздовжніми ребрами.
Конфігурація силової установки передбачає наявність деяких комфортних функцій – наприклад, системи допомоги при русі заднім ходом. Вона активується на лівій рукоятці керма, а роботу функції відображає індикація на TFT-дисплеї. У такому режимі BMW CE 04 може рухатися заднім ходом зі швидкістю пішого кроку, що помітно спрощує маневрування.
Висока швидкість зарядки і технологія, заснована на зарядних системах для автомобілів.
На відміну від багатьох інших виробників мотоциклів, BMW Motorrad може використовувати досвід і знання в області створення електромобілів BMW Group. Варіанти взаємодії варіюються від використання загальних компонентів на електромобілях і електричних моделях BMW Motorrad до застосування досвіду в області високовольтних технологій і вимог безпеки, які застосовуються до зарядного обладнання.
Запас літій-іонного акумулятора можна поповнювати за допомогою вбудованого зарядного пристрою потужністю 2,3 кВт як від побутової розетки, так і від настінного модуля або громадської зарядної станції. Зарядка батареї від 0 до 100% займає 4 години 20 хвилин, а завдяки опціонально швидкісному зарядному пристрою потужністю до 6,9 кВт цей час можна скоротити до 1 години 40 хвилин. У разі, коли потрібно поповнити запас акумулятора від 20% до 80%, час зарядки за допомогою швидкісного зарядного пристрою досягає всього 45 хвилин.
Зарядний кабель Mode 3 необхідний для швидкісної зарядки від настінного домашнього блоку або на громадській зарядній станції. Як і у випадку з автомобілями BMW, для BMW CE 04 пропонуються сервіси BMW Charging. Це дарує максимальну гнучкість зарядки за рахунок широкого списку індивідуальних програм.
Підвищена стійкість під час руху за рахунок опціональних системи контролю стійкості ASС і системи динамічного контролю тяги DTС.
Система контролю стійкості, доступна для нового BMW CE 04, порівнянна з системою ASC, яка встановлюється на мотоцикли BMW з ДВС. Система контролю стійкості обмежує крутний момент силової установки в залежності від наявності і ступеня пробуксовки заднього колеса.
Крім того, ASC перешкоджає блокуванню заднього колеса під час інтенсивної рекуперації і при русі по дорожньому полотну з низьким коефіцієнтом зчеплення. Опціональна система DTC забезпечує ще більшу безпеку при прискоренні, особливо під час кренів.
Стандартні режими водіння ЕСО, Rain і Road для ефективної повсякденної їзди і опціональний режим Dynamic для максимального задоволення від водіння.
При розробці BMW CE 04 компанія BMW Motorrad зробила особливий акцент на можливості вибору між максимальною ефективністю і безпрецедентним задоволенням від водіння. Стандартне оснащення нового BMW CE 04 передбачає три режими водіння: ECO, Rain і Road.
У режимі ECO максимальний ступінь рекуперації поєднується з обмеженням тяги, що допомагає зберегти енергію і збільшити запас ходу на кілька кілометрів. Режим Rain означає більш плавну роботу силової установки, що гарантує безпеку в несприятливих дорожніх умовах. Режим Road дає повний доступ до динамічного потенціалу скутера.
У свою чергу, опціональний режим Dynamic робить розгін скутера ще більш динамічним. Максимально можливе прискорення поєднується з інтенсивною рекуперацією. Саме так BMW CE 04 розкриває всю чарівність електричної мобільності.
Динамічно стабільна підвіска у поєднанні з цільною сталевою рамою для плавного управління і комфорту в русі.
Рама BMW CE 04 являє собою сталеву трубчасту конструкцію. Переднє колесо пов'язане з телескопічною вилкою з діаметром повзуна 35 мм. У задній частині розташований односторонній поворотний важіль, а за амортизацію відповідає повністю закрита амортизаційна стійка. Електричний BMW CE 04 оснащений шинами розмірності 120/70 R15 67H спереду і 160/60 R15 56H ззаду.
При колісній базі 1 675 мм скутер має геометричні характеристики підвіски, дуже близькі до показників мотоциклів. На дорозі це виражається у високій маневреності та чудовій стійкості на високих швидкостях. При цьому маса BMW CE 04 становить 231 кг, що можна порівняти з аналогічним скутером з ДВС.
Потужна гальмівна система, яка оснащена системою ABS останнього покоління. ABS Pro з контролем кренів – в якості опції.
Передні дводискові гальма з двома фіксованими чотирипоршневими супортами в поєднанні з однодисковою системою і однопоршневим плаваючим супортом ззаду забезпечують надійне уповільнення. Система BMW Motorrad ABS гарантує високий рівень активної безпеки. Опціональна система ABS Pro володіє ще більш широкими можливостями, контролюючи гальмування в поворотах і пропонуючи максимально можливу безпеку.
Кольоровий TFТ-дисплей діагоналлю 10,25 дюйма з вбудованою навігацією вже в стандартній комплектації.
Стандартне оснащення нового BMW CE 04 включає в себе кольоровий TFT-дисплей Full HD дозволом 1920х720 пікселів і діагоналлю 10,25 дюйма з вбудованою навігацією. Його відрізняють інтуїтивно зрозумілий інтерфейс і чудова читаність, що ставить новий скутер BMW на вершину свого сегмента. Вперше дисплей дозволяє відображати навігацію прямо на панелі приладів, тому тепер немає потреби в додатковому екрані.
Крім того, навігація пов'язана з мобільним додатком BMW Motorrad Connected App. Сервіс пропонує власнику BMW CE 04 найактуальніші навігаційні карти, а також дозволяє планувати маршрути самостійно, імпортувати їх з сервісу Basecamp або завантажувати з веб-сайтів.
Дисплей покритий загартованим і надзвичайно міцним склом, що особливо важливо для повсякденного використання. Екран має покриттям проти відблисків і захищений від забруднення, подряпин і слідів від пальців.
Телефонія з глибокою інтеграцією смартфона.
На додаток до стандартних можливостей підключення і навігації, яка відображається на панелі приладів, новий BMW CE 04 пропонує телефонію з інтеграцією смартфона. Мобільний пристрій можна надійно розмістити в відсіку зліва, що вентилюється, який захищений від вологи, а для зарядки акумулятора смартфона передбачений USB-роз'єм. Усередині відсіку смартфон фіксується за допомогою утримуючого пристрою.
Потужна світлодіодна оптика входить в список базового оснащення. Адаптивні фари Headlight Pro з функцією підсвічування поворотів – в якості опції.
Новий BMW CE 04 оснащується сучасним світлодіодним освітленням, яке містить передні фари далекого і ближнього світла, задній ліхтар і покажчики повороту, а також лампи індикації. Ще більшу безпеку в нічний час забезпечує адаптивна поворотна оптика Headlight Pro, яка підсвічує повороти.
Адаптивна оптика стає активною при куті крену понад 10 градусів і на швидкостях понад 10 км/год. Нарешті, опціонально запропоновані спеціальні функції підсвічування, такі, як вітання та індикація завершення поїздки.
Футуристичні дизайн та колірні схеми.
Новий BMW CE 04 уособлює інноваційну форму міської двоколісної мобільності з передовим дизайном, який емоційно підкреслює присутність електричної силової установки і в той же час висловлює приналежність скутера до сімейства BMW Motorrad. Сучасний вигляд створюють колір Light White, доповнений чорними секціями з матовим ефектом спереду і з боків, а також «ширяючим» сидінням.
Стильний дизайн колісних дисків імітує монолітну конструкцію, а бічна підніжка гармонійно вписана в зовнішній вигляд. BMW CE 04 в опціональному дизайні екстер'єру Avantgarde ефектно втілює сучасну міську мобільність поєднанням забарвлення Magellan Grey металік, чорно-помаранчевого сидіння, помаранчевого вітрозахисного екрану і виразною графікою.
Додаткові опції.
Новий BMW CE 04 пропонує три додаткових лінії оснащення. Крім дизайну екстер'єру Avantgarde, який включає в себе ряд стилістичних акцентів, доступні пакет Comfort і Dynamic. Пакет Comfort додає до оснащення комфортне сидіння з підігрівом і обігрів ручок. У свою чергу, пакет Dynamic містить системи ABS Pro, DTC і Headlight Pro, а також режим руху Dynamic.
Технічні характеристики.
BMW CE 04.
Синхронний електродвигун з рідинним охолодженням.
Потужність: 31 кВт (42 к.с.).
Крутний момент: 62 Н · м.
Розгін 0-100 км/год: 9,1 с.
Максимальна швидкість: 120 км/год.
Максимальний запас ходу (WMTC): 130 км.
Витрата електроенергії:
змішана: 7,7 кВт⋅год/100 км.
BMW CE 04 L3e-A1.
Синхронний електродвигун з рідинним охолодженням.
Потужність: 23 кВт (31 к.с.)
Крутний момент: 62 Н · м.
Розгін 0-100 км/год 9,9 с.
Максимальна швидкість: 120 км/год.
Максимальний запас ходу (WMTC): 100 км.
Витрата електроенергії:
змішана: 7,7 кВт⋅год/100 км.